woensdag 25 mei 2011

principes van conversity toepasbaar bij de overheid?

Op 24 mei hield openoverheid.nu haar derde ‘Open koffie’. Openoverheid.nu is het platform van de Vlaamse Overheid voor kennisuitwisseling en netwerking rond nieuwe manieren van communiceren met de burger via sociale media.


Door Steven Van Caeneghem - webredacteur Vlaamse Landmaatschappij


Clo Willaerts, social media experte en auteur van het boek ‘Het Conversity Model, Winst maken met social media’ kwam er het conversity model toelichten. Het model is opgebouwd rond vier clusters: Observation, conversation, conversion en innovation.

Observation

Meer en meer mensen, bedrijven en organisaties ‘zijn aanwezig’ op sociale media. Willen we onze klanten, partners en stakeholders bereiken en er mee in interactie gaan, moeten we bij wijze van spreken vissen op de plaatsen waar de voor ons interessante vissen zitten. We moeten dus gaan onderzoeken met welke kanalen we bereik hebben. Zitten onze partners en belanghebbenden niet op Twitter, dan kunnen we op Twitter niet veel gaan zoeken.

Conversation

Onderbouw je aanwezigheid op de sociale media. Start de dialoog met klanten en stakeholders. Hoe hou je je belanghebbenden geïnteresseerd?

Conversion

Zorg dat je de sociale media echt integreert in je management. Leg een link tussen je strategie en doelstellingen en de sociale media die je gebruikt.

Innovation

Sociale media implementeren betekent implementeren in de ganse bedrijfscultuur en –structuur.


Uitgebreider verslag van de derde open koffie en commentaren op openoverheid.nu
Meer lezen over het conversity model: conversityblog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of opmerkingen bij deze post? Laat een berichtje achter!