woensdag 25 mei 2011

Clo Willaerts over conversity op derde Open Koffie Open Overheid Nu

Door Rebekka Veeckman, webredactrice bij Vlaamse Landmaatschappij


Clo Willaerts @bnox bracht recent het boek 'Het Conversity Model. Winst maken met social media' uit. Openoverheid.nu nodigde haar uit voor een toespraak op de derde editie van Open koffie.


Het conversity model bestaat uit vier luiken: observatie (sociale media screenen), conversatie (de dialoog aangaan met je klanten), conversie (bepalen wat de meerwaarde is voor je bedrijf) en innovatie (de invloed op de bedrijfsvoering, bijv. op het HRM-management of productontwikkeling).

Het concept is logisch: via sociale media uitzoeken waar je doelgroep nood aan heeft en daar handig op inspelen. De brug van theorie naar praktijk is echter niet altijd evident. “De partijen moeten nog veel leren om de dialoog aan te gaan. We zijn zover nog niet”, stelt Clo. Zo is het niet mogelijk om alle conversaties te screenen én om kant-en-klare oplossingen te bieden voor alle kwesties. Zelfs niet als je een conversation manager in dienst hebt.

Door het succes van sociale media is massacommunicatie communicatie van de massa geworden. Een blog over een gemeente door inwoners, een fanpagina op Facebook over een overheidsinstelling. Fantastisch, toch?! Of kom je liever je kantoor uit om te weten wat er leeft?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of opmerkingen bij deze post? Laat een berichtje achter!