maandag 18 april 2011

Vlaamse overheid zoekt adviseur beeldvorming en reputatie

Adviseur beeldvorming en reputatie

De Vlaamse overheid zoekt een adviseur beeldvorming en reputatie om de nationale en internationale communicatiestrategie te ontwikkelen en in lijn te brengen met het merkverhaal van de organisatie.

De uitgebreide functiebeschrijving is raadpleegbaar op de site van Jobpunt Vlaanderen. Solliciteren kan tot uiterlijk 26 april 2011, bij voorkeur via e-mail aan kathy.tas@jobpunt.be.
Op de site vind je ook het vacaturebericht, de functiebeschrijving, het selectiereglement, de gestructureerde vragenlijst en een invulformulier 'standaardcv'.

Korte functieomschrijving

De adviseur beeldvorming en reputatie is verantwoordelijk voor de uitvoering van het beleid rond beeldvorming en reputatie van Vlaanderen en van de Vlaamse overheid (onderzoek, merkboek, actieplan, …) en fungeert hierover als aanspreekpunt in de organisatie. Je vervult een belangrijke rol in de communicatie over beleidsmaatregelen die de aandacht van de internationale pers kunnen oproepen en weet als geen ander wat relevant kan zijn voor de regionale en nationale media en journalisten. Je reageert hierbij proactief en bereidt de juiste communicatiemix voor.


Tijdens het Europees voorzitterschap in 2010 zijn de fundamenten gelegd waarop je zult voortbouwen. Je introduceert de nationale en internationale communicatiestrategie en de daaruit afgeleide instrumenten in de organisatie. Je ondersteunt de organisatie om haar communicatie in lijn te brengen met het merkverhaal. Vanuit je verantwoordelijkheid voor het overkoepelende verhaal, volg je ook andere projecten van de afdeling Communicatie op en start je nieuwe organisatiebrede projecten.

Reputatiebeleid Vlaamse overheid

Het aspect 'beeldvorming en reputatie' kwam ruim aan bod in het communicatiejaarverslag 2009 van de Vlaamse regering. In 2009 werd de aanzet gegeven voor een structureel beleid rond de reputatie en beeldvorming van Vlaanderen en de Vlaamse overheid. Het reputatieproject beantwoordt aan een aantal behoeftes die al geruime tijd leven bij de Vlaamse administratie: de nood aan een consistent langetermijnverhaal over Vlaanderen, aan meer coördinatie bij de communicatie van gevoelige thema’s.

Voor meer achtergrondinformatie over het reputatiebeleid, zie Vlaanderen in Actie en Pact 2020 - een nieuw toekomstpact voor Vlaanderen in 20 doelstellingen.

Op 15 maart 2011 werd in de Commissie voor Algemeen Beleid, Financiën en begroting van het Vlaams Parlement de vraag om uitleg behandeld van de heer Ward Kennes tot de heer Kris Peeters, minister-president van de Vlaamse regering, over het reputatiemanagement voor Vlaanderen en de Vlaamse overheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Vragen of opmerkingen bij deze post? Laat een berichtje achter!